Filtry Wyczyść filtry


Cena



Producent

Status

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6600000
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dźwignia hamulca pasuje do SUZUKI
ZAP TECHNIX
Dźwignia hamulca pasuje do SUZUKI
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do KTM
ZAP TECHNIX
Dźwignia hamulca pasuje do KTM
(0)
pasuje do HUSABERG; KTM
ZAP TECHNIX
pasuje do HUSABERG; KTM
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do HONDA
ZAP TECHNIX
Dźwignia hamulca pasuje do HONDA
(0)
Mocowanie dźwigni sprzęgła pasuje do SUZUKI; YAMAHA
ZAP TECHNIX
Mocowanie dźwigni sprzęgła pasuje do SUZUKI; YAMAHA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do BETA; GAS GAS; HONDA; KAWASAKI; SUZUKI
ZAP TECHNIX
Dźwignia hamulca pasuje do BETA; GAS GAS; HONDA; KAWASAKI; SUZUKI
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do KAWASAKI
ZAP TECHNIX
Dźwignia hamulca pasuje do KAWASAKI
(0)
Dźwignia sprzęgła pasuje do KAWASAKI
ZAP TECHNIX
Dźwignia sprzęgła pasuje do KAWASAKI
(0)
Mocowanie dźwigni sprzęgła pasuje do YAMAHA
ZAP TECHNIX
Mocowanie dźwigni sprzęgła pasuje do YAMAHA
(0)
Mocowanie dźwigni sprzęgła pasuje do KAWASAKI; YAMAHA
ZAP TECHNIX
Mocowanie dźwigni sprzęgła pasuje do KAWASAKI; YAMAHA
(0)
pasuje do HUSABERG; KTM
ZAP TECHNIX
pasuje do HUSABERG; KTM
(0)
Pompa hamulcowa ZAP-8113O pasuje do KTM
ZAP TECHNIX
Pompa hamulcowa ZAP-8113O pasuje do KTM
(0)
pasuje do HUSABERG; KTM
ZAP TECHNIX
pasuje do HUSABERG; KTM
(0)
Akcesorium
ZAP TECHNIX
Akcesorium
(0)
Mocowanie dźwigni sprzęgła pasuje do KAWASAKI
ZAP TECHNIX
Mocowanie dźwigni sprzęgła pasuje do KAWASAKI
(0)
Akcesorium pasuje do SUZUKI; YAMAHA
ZAP TECHNIX
Akcesorium pasuje do SUZUKI; YAMAHA
(0)
Dźwignia hamulca pasuje do HUSABERG; KTM
ZAP TECHNIX
Dźwignia hamulca pasuje do HUSABERG; KTM
(0)
Pompa hamulcowa ZAP-8063O
ZAP TECHNIX
Pompa hamulcowa ZAP-8063O
(0)

Motocykle szybko przyspieszają i nierzadko pozwalają na rozwijanie wysokich prędkości, dlatego układ hamulcowy do motocykli musi być w pełni sprawny i rozważnie dobrany do specyfiki posiadanego jednośladu oraz warunków użytkowania. Zakup odpowiednich tarcz i klocków hamulcowych nie musi od razu oznaczać wyboru rozwiązań używanych na torach wyścigowych, bo podczas "cywilnej" jazdy nie będą skutecznie pracowały. Trzeba też pamiętać o odpowiedniej obsłudze, a więc np. przedmuchaniu zacisków sprężonym powietrzem, co pozwoli oczyścić całość z kurzu i piachu.

Układ hamulcowy w motocyklu – klocki hamulcowe

To najszybciej zużywający się element całej układanki ze względu na to, że za ich działanie odpowiedzialna jest okładzina wykonana z włókna węglowego, materiałów organicznych lub metalicznych. Można też spotkać klocki ceramiczne. Okładziny organiczne są tańsze, mają mniejszy wpływ na zużywanie tarcz hamulcowych, ale jednocześnie nie zapewniają dobrej stabilności i mocno pylą. Okładzina jest tu osadzona przy pomocy żywicy. Inaczej sytuacja wygląda przy klockach spiekanych, które powstają z mieszanki różnych metali i są nimi połączone. Sportowe klocki hamulcowe spowodują szybsze zużycie tarcz hamulcowych i dodatkowo spełniają swoją funkcję przy wysokich temperaturach. Są również wymagające w obsłudze. Kupując klocki, do nazwijmy to normalnej jazdy, najlepiej wybrać takie, które zapewnią krótką drogę hamowania i wysoką wydajność.

Układ hamulcowy do motocykli – tarcze hamulcowe

Tarcze zazwyczaj wykonuje się ze stali nierdzewnej, a diabeł tkwi w jakości stopu. Dobre tarcze są odporne na ścieranie, dobrze odprowadzają ciepło i nie odkształcają się. Na rynku są dwa rodzaje tarcz - stałe i pływające. Te pierwsze mocuje się do piasty, a drugie mają dwa dyski, z czego do piasty mocuje się tylko jeden. Tarcze pływające uchodzą za trwalsze i lepiej odprowadzające ciepło. Skoro już przy tym jesteśmy, to ważny jest to, czy tarcze są lite, czy wentylowane. Te drugie są lżejsze i lepiej odprowadzają ciepło, a więc wolniej się zużywają.